Jump to content
Sign in to follow this  
Milan

Blood DK guide - tauri 5.2

Recommended Posts

Blood DK tanking guide by Milan

Sziasztok!

Többen kértétek tőlem, hogy írjak egy Blood DK guide-ot, úgy döntöttem, hogy tényleg itt az ideje, úgyhogy lássuk is.

 

Topic pontokban:

  1. Blood DK taurin ToT contentben.
  2. Fajok.
  3. Opener.
  4. Rotation/Priority.
  5. Talentek.
  6. Glyphek.
  7. Proffok.
  8. Statok és reforge.
  9. Cd-k.
  10. Death Strike használata.
  11. Hasznos addonok.
  12. Nincs bis list. Itemek, amiket érdemes elvinni.
  13. !!KIMARADT!! Gemek, enchantok.

1. Blood DK taurin ToT contentben.

Taurin 5.4.8-as patchen játszunk 5.2 contentben, ami elég sokmindent megváltoztat az eredetis erőviszonyokkal kapcsolatban. Így van ez a Blood DK és Throne of Thunder viszonyával is. Köztudott, hogy eredetin 5.2-ben a Blood DK nem volt jó/hasznos tank ToT-ra, azonban ez taurin máshogy néz ki. Miért? 5.4-ben eredetin bekerült a Riposte nevű passzív ablity, amit a warrior és DK tankok kaptak meg. Ez annyit tud, hogy a parry és dodge RATINGED összegének 75%-át critté alakítja, ezzel nagyon sok plusz DPS-t nyerve. !!!Ez az effekt snapshotol a következő parry-zett/dodge-olt attackig.!!!!

A másik dolog, ami kedvez a tank DK-knak, az a Scent of Blood buff. A Scent of Blood (később csak SoB) a következőt tudja: Minden main-hand autoattackoddal, illetve mindig, amikor dodge-olsz/parry-zel. esélyed van arra, hogy generálj 10 Runic Powert, illetve arra, hogy a következő Death Strike-od 20%-kal nagyobbat healeljen. Ez az effekt maximum ötször stackelhet, szóval maximum 100% plusz healt (és ennek függvényében plusz absorbot) kapsz egy Death Strike-ra. A SoB 5.2-ben mégcsak a dodge/parryre proccolt, autoattackokra nem.

Hogy ez miért nagy buff? Van a játékban egy effekt, amit parryhaste-nek neveznek. Cata óta már csak playereken van jelen, de igenis létezik még. A parryhaste lényege annyi, hogy minden egyes attack után, amit TE parry-ztél, kapsz bónusz attack speedet, így tulajdonképpen a SoB duplán scalel parry-ből, hiszen egyrészt arra is kapsz runic power, ha parry-zel, illetve a parry utáni megnövekedett attack speedből következő megnövekedett mennyiségő attackokból is több eséllyel proccol a SoB.

Ezeken kívül nyilván fontos, hogy a Blood DK jelenleg az egyik legnagyobb single target DPS-t tartó tank, illetve hasznos a raid szempontjából a Bloodworm healjeivel, az Anti-Magic Zone ability-vel és a combat ressel.

2. Fajok.

Alli:

  1. Dwarf - 1% expertise + Stoneform
  2. Worgen - +crit és Darkflight

Horda:

  1. Tauren >= Orc - a tauren a +5% base hp (nagyságrendileg nem sok) miatt kap nagyobb absorb capet, illetve nagyobb vengeance capet. Ezt egy darabig, sőt taurin lehet, hogy soha nem fogjuk elérni, ezért MÉG jobb az orc a +4500 vengeance racial miatt.
  2. Blood Elf 
  3. Undead
  4. Troll

3. Opener

  1. Precast Army of the Dead
  2. Precast Raise Dead
  3. Dancing Rune Weapon (később DRW)
  4. Outbreak
  5. Dupla Death Strike
  6. Cd-s/Proccos dotokat frissítesz Blood Boil-lal
  7. Rune Strike-kal runic power dump
  8. Dancing Rune weapon lejárta előtt frissíted mind a négy felrakott dotot Blood Boil-lal
  9. Crimson Scourge proccot eltolod Death and Decay-re illetve, ha pont akkor jön, mikor refreshelned kell a dotokat DRW lejárta előtt, akkor Blood Boil

!!!!Ez az opener csakis akkor éri meg, ha tudod, hogy ~1,5 - 2 percig nem lesz szükséged a DRW-ből és a Raise Dead Death Pact-tel való feláldozásából kapott defensive CD-kre.

4. Rotation

Mint kb. minden classnek, a DK-nak is cata óta priorítás alapú a Rotation-je.

Single target priority:

  • Diseasek fenntartása, frissítése Blood Boil-lal
  • Death Strike (lent bővebben a használatról)
  • Rune Strike
  • 35% alatt Soul Reaper
  • Heart Strike
  • Crimson Scourge proccal DND
  • Crimson Scourge proccal Blood Boil
  • Horn of Winter

5-6 target Felett a Death Strike mögé kerül egyből a blood boil, ezzel a legtöbb aoe dps-t és aggro-t tartva.

5. Talentek

5b64cb816e734_QlYGwNH-Imgur.jpg.504f2e39a58103fded8f9ff3e36bc3f6.jpg Tier 1

Legtöbbször Plague Leech a leghasznosabb, aoe/ cleave szituációkban a Roiling Blood

5b64cc2b97257_5fEjzNb-Imgur.jpg.a9a76a3fc80457b6e9ad1c6126cc94ed.jpg Tier 2

AMZ hasznos raid cd, Purgatory, ha nem ismered még a fightot/bizonytalan vagy.

5b64cc9617656_VL07HiI-Imgur.jpg.d5d576ec6a6b33399353068a3cbceae2.jpg Tier 3

Utility talentek, legtöbbször a plusz movement speed jön jól az amúgy nem valami mobilis dk tanknak.

5b64cceadc7e4_ZcY1KTl-Imgur.jpg.f33cf15e7fd30acc3bc2fa03d66925aa.jpg Tier 4

Nincs mit ragozni, a Death Pact a legtöbb helyre a legerősebb defcd, mivel nem kerül semmibe, és burstheal.

5b64cdac28008_5fTAtZK-Imgur.jpg.c6d2aa1caa972161bdf54501041cfba1.jpg Tier 5

Blood Tap adja a legtöbb controlt, a Runic Corruption viszont jó RNG-vel a legtöbb DPS-t.

5b64ce0711d0c_Uz71tGc-Imgur.jpg.c5ff196f1bb46cc67a9984399944b8f8.jpg Tier 6

Teljesen szituációfüggő utility talentek, mindhárom hasznos, fightonként ajánlatos cserélgetni.

6. Glyphek

  • Anti-Magic Shell - must have, az egyik leghasznosabb glyph minden DK specen.
  • Festering Blood - jó glyph aoe aggrotartáshoz
  • Regenerative Magic - szituációfüggő, akkor jó, ha 1-1 mechanicot immuneolni tudsz vele, ami nem sebzi legalább a hp-d 50%-át. defcd-vel is kombinálható, tauren racialból is jól scalel
  • Icy Touch - értelemszerűen ha dispelezni kell
  • Icebound Fortitude - ha rövid időnként nem több mint 4sec defre van szükséged - pl. Sha of Fear - Dread Trash
  • Vampiric Blood - ha nem kell a maxhp, és jól jön a +heal. mastery buildhez ideális, hiszen a Death Strike absorb is scalel belőle
  • Army of the Dead - fontos, hogy téged üssön a boss, hiszen a glyph nélkül nem lenne vengeanced amíg le nem üti az összes army ghoult

7. Proffok

Jelenleg tankoknak a két legjobb Profession az Engineering/Blacksmithing.

8. Statok és reforge

Elérkeztünk a kedvenc részemhez. :D

Minden statpriority 0. pontja a hit/exp cap. Mindkettő EGYELŐRE 7,5% = 2550 rating. A hard expertise capet a jelenlegi secondary stat mennyiséggel nem érdemes kirakni DK tanknak, mivel a Death Strike-ot nem lehet parryzni, a Rune Strike-ot nem lehet parryzni illetve dodgeolni. Egyedül a Soul Reaper, és az autoattackok miatt lehet frusztráló, így ha a buiildek többi részével megvagyunk, a maradék secondary statot reforge-oljuk expertise-ra, azonban ne rakjuk ki feltétlenül a capet, túl sok statot bukunk vele, amit nem ér meg az extra runic power a nem parryzett autoattackból, és az a pár Soul Reaper parry.

Blood Dk-nak többféle stat priority is létezik, és változó, hogy melyik szituációban melyik a legeffektívebb.

Mastery build: - cookie cutter build, a legújoncbarátabb és biztonságosabb, low gearrel normal raidek farmolására/progreselésére ajánlott

  1. Mastery
  2. Parry
  3. Dodge
  4. Haste

Full offenzív build - farmcontentben ajánlott, jó dps, ToT ctf gearig alulmarad az avo builddel szemben

  1.  ~2600 haste
  2. Crit
  3. Parry
  4. Dodge
  5. Mastery

Haste build - 5.2-ben volt divat a Riposte előtt, kevés vengeance szituációkban jó dps, elhanyagolható build

  1. Haste
  2. Parry
  3. Dodge
  4. Mastery
  5. Crit

Avoidance build (*) - jó survavibility, nagyon jó dps, egyelőre jobb mint a crites

  1. Parry
  2. Dodge
  3. Haste
  4. Mastery
  5. Crit

Nézzünk rá egy kicsit a statokra. Tankoknak kétféle szempont szerint rangsoroljuk a statokat. Ez a kettő: Damage Taken (elszenvedett sebzés) / Damage Dealt (kiosztott sebzés).

Hallhatunk ilyesféle commenteket: "A tank csak szépen éljen túl, nem a DPS-elés a dolga." TÉVES! Ha belegondol az ember, mopon a tankok egyik legnagyobb erénye, hogy a Vengeance miatt néhány bosson hihetetlen DPS-t ki tudnak osztani. A tankoknak (pláne progresseléshez, hiszen minden kicsi dps számít, pláne az első killnél) úgy kell építeniük a karaktert, hogy megtalálják azt a pontot, ahol már nem halnak meg, és onnantól kezdve a legtöbb DPS-t tudják kitolni. Ebben segít nekünk a *-gal jelölt Avoidance build.

A Damage Taken stat priority így néz ki: (ezen statok stackelésével élsz a legtovább egy átlagosnak mondható fighton)

  1. Mastery
  2. Dodge
  3. Parry
  4. Strength
  5. Haste

A Damage Done stat priority a következő: (legtöbb dps)

  1. Crit
  2. Parry
  3. Haste
  4. Dodge
  5. Strength

Ha megnézzük, láthatjuk, hogy a Parry és a Dodge mindkét listán előkelő helyen helyezkednek el, ebből adódik az avoidance build ötlete, és sikeressége is.

**** Avoidance build.

Jelenleg ez a legjobb build a hc content clearelésére, hiszen nagyon sok aoe és single target dps-t ad amellett, hogy viszonylag tankossá tesz.

Hogy miért tol jobb DPS-t EGYELŐRE a crites offenzív buildnél? Azért, mert a crit buildhez kell egy minimális haste, ami kb. 2600, ha nagyjából perfektül játszol a karakterrel, a skill level csökkenésével ez a haste cap növekszik.

Miért nincs erre szükség a parry buildben? Mivel a haste a rúnák regenerálódási idejét csökkenti, ami annyit tesz, hogy több abilityt tudunk tolni, szóval olyan mintha szimpla cooldown reductiont adna. A parryből viszont nagyon jól scalel a már korábban említett Scent of Blood passzívunk, ami runic powert genrál nekünk, amit később a blood tap/runic corruption talenttel visszaalakítunk rúnává. Fontos még hozzátenni, hogy minden egyes eltolt ability, ami rúnába kerül, ad további 10 runic powert. Ez a Scent of Blood passzívval avoidance build mellett nagyon gyorsan visszaforgatható önmagába.

Ahogy jön a több gear, növekszik a secondary statjaink mennyisége, nem okoz majd gondot kirakni a hastet, ami a crit buildhez szükséges, de egyelőre a legtöbb DPS a parry builddel hozható ki, és emellé még tankos is leszel, szóval progressre, első killekre, illetve speedkillekre is egyelőre ez a build javasolt.

9.CD-k.

A Cooldownokat két részre csoportosítjuk. Vannak az offenzív, illetve defenzív cooldownok, persze van olyan is, ami mindkettőre használható.

Army of the Dead: 10perces CD. Amíg channelingeled (4sec) A dodge és parry ratinged összegének megfelelő mennyiségű damage reduction-t kapsz, emellett a legtöbbet sebző offenzív cd is.

Dancing Rune Weapon: Ad 20% plusz parryt, és megduplzázza minden offenzív ability-det, nagyon sok plusz DPS, de óvatosan használd, mert defnek is nagyon jó. Trükk: a masteryből kapott absorbot is megduplázza a Death Strike-ból, sőt a felrakott disease-eket is.

Anti-Magic Shell: Nagy Magic Damage előtt érdemes eltolni. Trükk: minden 1k bekapott magic dmg-ből AMS alatt kapsz 1 runic powert. Tessék kihasználni!!!

Raise Dead: közepesen erős offenzív cd, ha elnyomod DMG-re, számolj azzal, hogy lesz egy perced, mikor nem tudsz Death Pactot használni.

Death Pact: elveszi az idézett ghoulod 50% hp-ját, és instant rádhealeli. Nem kerül semmibe.

Bone Shield: 20% all dmg reductiont kapsz belőle, amíg rajtad van a 6 charge. Fontos tudni, hogy a charge-oknak van internal cd-je, így nem kerülhetnek le az egymást követő 6 ütéstől. Single target fighton elég nagy % uptime-ot tudsz rajta tartani.

Vampiric Blood: elég jó defcd. több hp, több healing.

Rune Tap: 1 blood rúnáért healel rád 10% maxhp-t, Will of the Necropolis proccal érdemes eltolni.

Empower Rune Weapon: leveszi a cd-t az összes rúnádról, Death Strike-okkal kombózva jó offenzív, és defenzív cd is.

10. Death Strike használat

A Death Strike az az ability, amiből a legtöbb damaged származik egy global cd-ből, mégsem lehet ész nélkül nyomni, hiszen könnyen elhullhatsz.

Alapból két féle Death Strike használati módot különböztetünk meg. Van, hogy egy ránk nagyot ütő ability/attack előtt kell tolnunk, és van, hogy utána. 

Ha tudjuk, hogy nincs más defenzív cd-nk, és már szegény healereinktől is elkértük az összeset, és tudjuk, hogy az ability leütné a max hp-nkat, ha nincs rajtunk active mitigation (absorb, dmg redu stb.), akkor itt az ideje pre-death strike-olni. Ez annyit tesz, hogy az előre kiszámítható bekapott sebzés előtt nyomjunk el egy Death Strike-ot. Általában kapunk belőle akkora absorbot, illetve egy minimális healt, hogy elég legyen a túlélésre.

A másik módja, ha tudod, hogy túléled az ütést, akkor ráérsz a bekapott dmg után nyomni a Death Strike-ot, majd az az ütés nagyságától függően, akár fullhp-ra is healelhet téged, addig sem kell a healeknek veled bajlódni. Fontos tudni, hogy a Death Strike healje alap esetben a max hp-dból scalel(7%), VAGY ha a használat előtti 5secben a bekapott sebzés azt meghaladta, akkor az 5sec alatt bekapott dmg 20%-át healeli vissza. A masteryd pedig erre ad egy shieldet. Ahány % masteryd van, annyi százalékát megkapod a Death Strike healjéből magadon egy absorb formájában, ami csak a PHYSICAL dmg-re hat.

11. Hasznos addonok

Azt szoktam mondani, hogy mindenki maga választja meg az addonjait, nem szólok bele, de van azért 1-2, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül.

  1. WeakAuras - szerintem a játék egyik leghasznosabb AddOn-ja, offenzív/defenzív/külső(healerektől kapott) cd-ket trackelek vele, illetve Vengeancet
  2. BloodShield Tracker - látod a magadon lévő blood shield(mastery) méretét, és kiszámolja a következő Death Strike healjét
  3. ExtraCD - ezzel trackelem a trinket-, és talentproccokat
  4. TidyPlates - a nem túl magas bossokon jó dotokat trackelni, illetve van egy tankhelper funkció, amivel beállíthatod az enemy nameplatek színeit, hogy lásd, mikor ütnek téged és mikor nem
  5. Hermes - RaidCD tracker addon, jól jön, ha heal CD-t akarsz kérni, látod, hogy kinek mi elérhető még

12. Itemek

Bis listet még magamnak sem készítettem, és valószínűleg csak akkor fogok, mikor közel leszek hozzá, azonban elmondom, hogy milyen itemek érik meg a legjobban.

  • God tier - Minden Dodge/Parry-t adó plates cucc
  • Tier 1 - Dodge vagy Parry/Hit vagy Expertise
  • Tier 2 - Crit/Mastery
  • Tier 3 - Haste/Mastery
  • Tier 4 - Crit/Haste - később, mikor majd a tényleges DPS lesz az elsődleges szempont Blood DK-val, akkor Tier 1 itemnek fog számítani, egyelőre hagyjuk őket inkább a plate DPS-eknek

13. Gemek, enchantok.

Enchantok:

  • Shoulder - Greater ox Inscription (300stam+100dodge)
  • Back - Enchant Cloak - Accuracy (180 hit)
  • Chest - Enchant Chest - Glorious Stats (80 all stat)
  • Bracer - Enchant Bracer - Major Dodge (170 dodge)
  • Gloves - Enchant Gloves - Superior Expertise (170 exp)
  • Waist - Ebonsteel Belt Buckle (+1gem)
  • Legs - Ironscale Leg Armor (430stam+165dodge)
  • Feet - Enchant Boots - Pandaren's Step (140 mastery + movement speed)
  • Weapon - Rune of the Fallen Crusader - str proc -> parry is scalel str-ből -> több parryhaste !!!RIPOSTE-NAK critet nem ad!!!

Gemek:

  • meta: Reverbeating Primal Diamond (216 str + 3% crit effect) /// Austere Primal Diamond (324 stam + 2% armor)
  • kék: Defender's Imperial Amethyst (160 parry + 120 stam)
  • piros: Flashing Primordial Ruby (320 parry)
  • sárga: Stalwart Vermilion Onyx (160 parry + 160 dodge)
  • prismatic: Flashing Primordial Ruby (320 parry)

Köszönöm szépen mindenkinek, aki elolvasta. Mindenféle észrevételt, typot, kérdést, konstruktív javaslatot szívesen várok kommentben/ingame/PM-ben.

Remélem, hogy ez az elég részletesre sikerült guide segít a kezdőknek, és a haladó játékosoknak egyaránt, köszi mégegyszer!

Edited by Milan
nagyon-nagyon sok typo
  • Like 3
  • Woah 1
  • PogChamp 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szia, nagyon jól összeírtad a dolgokat, még én is egyszerűen megértettem.

Amit hiányoltam, hogy milyen flaskot illetve kaját érdemes használni? Mert ugye fajoknál említetted, hogy tauren az magasabb blood shield és vengeance cap-pel rendelkezik, de azt is írtad, hogy jelenleg ork a legjobb ap/vengeance szempontjából.

(500 all stat, mert az mind a 2t adja !!!)

Ui.: Egy uh dk guide-ot is szivesen látnék.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hali! 

Jelenlegi gearemben (525) is már szinte az összes bosson 300str kaját+ 1k str flasket használok, hiszen abból a flat str-ből plusz % parryt kapsz, így nem csak a dmg-det, hanem a survavibility-t is növeli.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szevasz Milán.

  • Az avoidance résznél a diminshing returns(DR) kimaradt, valamint az ezt leghatékonyabbá tevő parry-dodge arányról is lehetne egy tauris verziót bepattintani(5-19,8-20onvége, 10-30+).
  • Purgatoryhoz: mechanika skippeléshez is lehet szituációtól függően használni (ala BoP).
  • Openerhez: encounter indulásnál, ha van bejövő vengeance, akkor érdemesebb várni egy jobb értékre(ami hamar meglesz) a jelentős plusz DRW alatti dam miatt, amennyiben nincs szükség a védelmére(pár másodperc/pofon).
  • Drwhez: a +20% parry DR mentes.
  • DoT: frissítés, Pestilence kontra Roiling Blood, Snapshot effekt.

Egy mechanikák tauris verziójával foglalkozó aktuális irományhoz lenne e idő/energia/háttérinfó? Jobb helye lenne mondjuk errefelé, mint mondjuk bugtrackeren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hali, először is köszi a kommentet, pont ilyeneket vártam.

  • Az avo dr-t megmondom őszintén, utoljára a ctf t14 gearemben számoltam ki, ahhoz képest most 6  iLvL-ben jobb gearben vagyok, de nem hiszem, hogy sokat változott volna. Az avoidance DR-t teszteltem és kiszámoltam nagyjából 11% dodge-nak megfelelő ratinggel és ~29%-nak megfelelő parry ratinggel, úgy hogy minfenem full parryre volt tolva, majd utána úgy, hogy balanszoltam a két ratinget, kb ugyanarra az értékre hoztam őket. A különbség 0,67% PURE avoidance volt, amiről én úgy gondoltam, hogy nem éri meg vele foglalkozni, hiszen a parryből nyert extra resource miatt visszajön annyi rune/runic power, hogy egy fél Death Strike is kijönne belőle. A értékkülönbség a mostani gearemben(525) valószínűleg még az ~1% pure avoudancet sem éri el a két eshetőség között (ha balanceolod a két ratinget, illetve ha mindent parry-re tolsz), de ehhez további számolások szükségesek. Egyébként taurin működik ez a mechanika, csak szimplán úgy éreztem, hogy nincs annyi secondary-nk még, hogy érdemes legyen vele foglalkozni.
  • Purgatory: milyen mechanikákra gondolsz ezalatt?
  • Opener: Taurin nem rég csinálták meg a vengeance ramp-up time-ot, pontos értéket nem tudok, de a lényeg, hogy nem kell egy csomót ütnie a bossnak ahhoz, hogy a sok vengeance rádstackeljen, nyilván ha openben van valami olyan mechanic, ami nagyot üt, akkor megéri várni a dolgokkal, azonban ha ~20secig csak autoattackol stb., akkor nem.
  • Drw rész: igaz, kihagytam, köszi.
  • A pestilence a main targeten nem, csak a többi targeten frissíti a dotokat, és azokat a main targetre feltett dotokról snapshotolja, szóval ha cd-s/proccos dotok vannak a main targeten, akkor a többire is azok fognak kerülni. A blood boil az összes targeten frissíti a dotokat, viszont az aktuális statjaiddal, az openerben pl. azért írtam a blood boillal frissítést, mert ott végig kitartanak a proccok/cd-k. A roiling blood tényleg csak heavy aoe szituációkra éri meg, szimplán a -1 rune cost miatt.

Köszi a kommentet, ha esetleg más észrevétel van, szívesen várom, és próbálom megválaszolni minél előbb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purgatory: például Horridon Triple Puncture, vagy az összes "halál esetén leeső" debuff, meg a legtöbb, amit ardent defenderrel, BoP-al lehet szedni. Csak ugye a fene tudja hogy az összes, amit lehet/ne szedni, az megy is e úgy, ahhogy annak kell. 

Így már kicsit több haszna látszik az olvasónak, ha látja hogy mondjuk: "bypass effekt", ez elég szívműtétesen hangzik, majd ha esetleg kiegészíted, akkor  úgyis meg lesz fogalmazva.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szia armynál megemlíteném hogy drw-vel kombinálva mostnai gearben ~ 60% os defcd mindenre( így spelldmgnél is használható a drw sima parryje dmgreduc-ként). Régen pl madnessen így solotankoltak dkval hogy parry/mastery build és fölváltva használták a fortit ezt az ysera abit meg az internalokat hogy 2stack impalet bírjon a tank, biztos lesz most is haszna majd vmikor(annihilate) 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eszembe jutott még valami. Amennyiben lenne valamikor idő/energia rá, akkor encounter alapú, -csak tauri verziós- talent/glyph választások, tippek, trükkök az idevetődött olvasóknak. Hátha így több embernél jönnének elő pozitív/negatív bugok, akár a dk, akár az encounter kapcsán, persze nem biztos hogy használható report is lenne belőlük, de az esély megvan rá, mégha így látatlanban csekély is. 

Mondjuk: A raid, 1. boss, x boss abilityre y player/external cd, valamint leghatákonyabb secondary statprió...,és hozzá max egy rövid, pontos, határozott magyarázat a dolog miértje kapcsán.

Persze csak BDK szemszögből.

Meg talán még annyi, hogy lehetne egy "milyen setupban érzi a legjobban magát a BDK".

Ezek csak ötletek, de részemről egy próbát megért leírnom, hátha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Illetve egy nagyon casual kérdés: kis gear-ben ~505 körül van értelme a fent említett build-eknek flask, poti kombóknak?

Vagy ott még toljad a mastery-death strike kombót?

Share this post


Link to post
Share on other sites

505 egyébként nem olyan kis gear, de ha pl. normokat farmoltok, vagy előző content raideket, amikre egyébként megvan a dps, és gond nélkül lemegy, akkor maradnék a masterys buildnél. Én emlékszem, toesben 505 ilvl-lel én avo builden voltam, de nem tudom, hogyan viselkedne totban. Azt javaslom maradj egyelőre masteryn, és ha azon a pár %on múlnak a bossok, vagy úgy érzed, egyáltalán nem kapsz nagyokat/megtanultad mikor kell cd-zni, akkor érdemes váltani.

Edit: a bosson 85%-án megéri 1k strength 1k stamina helyett.

Edited by Milan

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 perce, Embár írta:

Meg talán még annyi, hogy lehetne egy "milyen setupban érzi a legjobban magát a BDK".

 

Ha itt pvere gondoltál ott nem a tank köré építik a setupot hanem az utilityt nézik hogy a raidnek mire van szüksége.(warri +1 rallypl ha nicns más aki adja)

Egyébként én 5.4 es infók alapján azt tudom mondani hogy 10 fősön blood dk / guardian druid voltak a legjobb tankok

(mivel 10 fősön nemvolt akkora vengeance, és ezek a classok ilyen körülmények közt is jó dpst toltak illetve nem volt szükséges a legjobb survivability mivel sokkal kisebb a dmg, 25 fősön ugybár warri/paladin - monk és 3.nak egy guardian votl a progressguildek tanksetupja)

 

Ha pvp akkor nemtudok mit mondani, szerintem ratedbg-ken kívül nincs helye tank specnek pvpben.(ésmég ottis broken a legtöbb)

Edited by Pallesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pallesz Szerintem a mostani contentben a Prot paladin megléte a legfontosabb, mivel sok bosst csak Paladinnal lehetséges 1 tankozni és a main tanknak is Paladinnak ideális lennie , mert a többi talentje jelenleg majdnem használhatatlan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sok minden változott a két content között, paladin volt még 5.2ben a top tank world first killen is ha jól emlékszem a top dps illetve a top heal is a paladin a fight nagy részén.

Erre most jobb rálátásotok van nekem ezek már kimaradnak, de azt nem írom le neki hogy " setup szempontjából a prot paladin a legjobb mert így akkor rád nincs szükség a bossok feléhez:D"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.4-re már rájött a blizzard is, hogy túl op :D 

https://wow.gamepedia.com/Glyph_of_the_Battle_Healer

  •  Patch 5.4.0 (2013-09-10): Redesigned. The glyph now causes Seal of Insight to no longer heal the Paladin. Instead, a nearby raid or party member will receive healing for 30% of the amount the Paladin would have received from Seal of Insight.
Previous version: Using melee attacks while using Seal of Insight heals a nearby injured friendly target, excluding the Paladin, within 30 yards for 20% of damage dealt.
Edited by Purrmode

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 órája, Milan írta:

505 egyébként nem olyan kis gear, de ha pl. normokat farmoltok, vagy előző content raideket, amikre egyébként megvan a dps, és gond nélkül lemegy, akkor maradnék a masterys buildnél. Én emlékszem, toesben 505 ilvl-lel én avo builden voltam, de nem tudom, hogyan viselkedne totban. Azt javaslom maradj egyelőre masteryn, és ha azon a pár %on múlnak a bossok, vagy úgy érzed, egyáltalán nem kapsz nagyokat/megtanultad mikor kell cd-zni, akkor érdemes váltani.

Edit: a bosson 85%-án megéri 1k strength 1k stamina helyett.

Köszi szépen! Így teszek majd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igen, pve-re gondolok egy BDK info topic alatt, és igenis fontos "progress" időszakban, hogy milyen raid setup van a raid, és externalok miatt, főleg , hogy a bdk spike-os re, és proaktív tank.

A másik, maradjunk itt taurin, tauris viszonylatoknál. A többi tanknak is lehet nyitni külön topicot.

Edit: Pallesz, a topic nyitójának szeretnék segíteni ötletekkel, hogy azok, akik idejönnek, olvasás után felkészültebben távozzanak/távozhassanak. Nem én vagyok az, aki bármiféle kariguideokra szorul. Viszont több szem többet lát.

Az ilyen WF dolgok meg maradjanak ott ahová valók; a múltban.

Milán: weakura stringek, macrok, meg lenne még egy ötlet, a rune regen system tauris verziói, bár ez utóbbi igencsak nagyobb falat, anno a tt is megmondta pár dk orientált embernek, hogy nme tuti hogy fullos lesz.

Edited by Embár

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 perce, Embár írta:

 és igenis fontos "progress" időszakban, hogy milyen raid setup van a raid, és externalok miatt, főleg , hogy a bdk spike-os re, és proaktív tank.

 

A bdk spike-os sága szerintem 25 fősön jönne csak ki itt max raden fog agyonverni.(kellene)

Externalok: minden healertől 1db x% dmg reduc semmit nem változtat hogy épp kitől kapod

Raidet ideális esetben két szempontból raksz össze:

- raidbossok szempontjából amit én is írtam(mire van szükség ( + aoedmg + 1 raidcd stb)

- lootelosztás pl két shieldes tankot elvinni rosszabb mint egy leatheröst + platest 

 

és ezen felül jön a szívás mikor xy csak az általa választott classal akar játszani (ami nyílván normális, csak progressnél nem ideális minden esetben)

Szerintem ez már bőven nem bloodk téma de én is csak a véleményem írom mint te.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Embár said:

 és igenis fontos "progress" időszakban, hogy milyen raid setup van

 

Teljesen igazad van, fontos a raid setup. Azonban tauris playerszám mellett viszont gyakran 'vidd a játékost, ne a karaktert' szabály van. Tehát ha a blood dk egy jó játékos, nem fogod pistiwarrit bevinni, mert arra a fightra pont warri lenne jobb.

Edited by _  _

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

ajajj másik accon voltál bejelentkezve és nem vetted észre a komment írás előtt? :( 
látom editelted hogy ne essen le az embereknek ;)

Prot Pala szerintem is must have 10-esen solo tankolás miatt + jó utility/heal.
Második tank meg kb mindegy, csak legyen értelmes off specje olyan bossokra ahol nem kell két tank. Amíg meg 5.4 miatt broken az Unholy addig a Blood 2. tanknak elég jó.

Amúgy meg túlgondoljátok ezt az egészet, már rég nincs annyi player a szerveren, hogy válogatni tudj kedved szerint ha setupot akarsz. Örülsz ha találsz 1-2 értelmes embert aki legalább a mainjével tud  játszani. Az, hogy valakinek több karaktere legyen és azzal játsszon ami épp kell, szép álom. Főleg, hogy még nálunk is megsértődnek az emberek, hogy ha megvan mondva, hogy logoljon át, hogy ne kelljen szenvedni egy bosson azért, mert ő X classal akar épp játszani pedig Y-al sokkal egyszerűbb lenne. ^_^

Edited by Asgaard

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 órája, Pallesz írta:

mivel 10 fősön nemvolt akkora vengeance, és ezek a classok ilyen körülmények közt is jó dpst toltak

Valamiért a druiddal nem érzem azt, hogy low vengeance mellett is jó dps-t tolna (egyébként jól megszalad, ha van neki elég, lehet csak tauri feature), a DK-ra  teljes mértékben igaz amit írtál, abban egyetértek viszont Asgaardékkal, hogy a protpala majdnem mandatory még 10-esre is, viszont egy pala-dk combo elég ütős 10-es raidekre, tekintve, hogy véleményem szerint a dps DK a legerősebb melee atm.

2 órája, Embár írta:

Milán: weakura stringek, macrok, meg lenne még egy ötlet, a rune regen system tauris verziói, bár ez utóbbi igencsak nagyobb falat, anno a tt is megmondta pár dk orientált embernek, hogy nme tuti hogy fullos lesz.

Szerdától több időm lesz foglalkozni úgy mindennel, így ezzel a topiccal is. Mikor megírtam, és befejeztem már hajnali 2-t ütött az óra, így ilyen részletességekre és apróságokra nem tudtam/nem is akartam kitérni. Egyébként köszi az ötleteket, mert elég jók, majd valamikor a jövőben mindenképp kiegészítem ezekkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ám vengeance/ripost procc = imbadot kezelésről is írhatnál, sokaknak nem világos, hogy ezeket kilehet használni, avagy hogyan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...