Jump to content

Aithne

Moderator
  • Content Count

    3048
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    58

Aithne last won the day on July 22

Aithne had the most liked content!

Community Reputation

262 Celebrity

About Aithne

  • Rank
    Not Customer Support
  • Birthday 06/08/1999

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ha nem érzed itt jól magad, menj. Senki nem kényszerít rá, hogy itt játssz és, ahogy nekem tűnik, megkeserítsd a saját jó emlékeidet. Ha nem hiszed el, hogy a fejlesztői csapat a legjobb igyekezetével dolgozik Legionön, és a döntéseit úgy hozza, ahogy reméli, hogy a fejlesztők és a playerek érdekei között a legjobb egyensúlyt megtalálja, akkor neked talán csak a flamelés marad, azzal pedig egy dolgot biztos nem fogsz: hozzájárulni a szerver sikeréhez.
  2. Eleve ennek a honor npc-nek többórás respawnja kéne, hogy legyen, tehát a létezése magában exploit, nem egy legit módja a honorfarmnak, csak annak idején nem lettek rendesen kireasearchölve. Lehetne berakni valamiféle gearelődés-könnyítést, de én mondjuk preferálnám, ha másként lenne megoldva.
  3. Aithne

    Tauri kiegek

    Have you ever heard the story of Tseric The Wise? I thought not. It’s not a story Activision-Blizzard would tell you. It’s a Vanilla WoW legend. Tseric was a Community Manager of the World of Warcraft forums, so powerful and so wise he could use reason to influence the toxic forum kids to create positivity… He had such a knowledge of human nature that he could even keep the ones he cared about from losing their tempers. The Community Manager position is a pathway to many abilities some consider to be unnatural. He became so powerful… the only thing he was afraid of was losing his power, which eventually, of course, he did. Unfortunately, he taught his players everything he knew, then his community flame baited him. Ironic. He could save others from enraging, but not himself.
  4. Kedves játékosok! Ma december 28-án pontosan 23:59 perckor a Tauri és WoD szervereinket leállítjuk, és előkészítjük a Mists of Pandaria kiegészítőt. A szerverek legkorábban 29-én 12:00-kor lesznek elérhetőek. Ezután csak Mists of Pandaria kiegészítővel játszhattok ezeken a realmeken. További jó játékot! Hírarchívum, 2016 december 28. Technically igazad van, a fő szerverek még éppenhogy 2016-ban álltak át MoP-ra (és MoP PTR 2016-09-16 17:46 óta létezik, de az csak PTR volt, Phalanx gondolom ott tolta), akkor még a fő szerverek Catán voltak. Az elhunyt haverjaiddal érvelni, főleg ilyen stílusban, viszont eléggé... ízléstelen. Senki nem akar téged átbaszni saját magadon kívül.
  5. Aithne

    Tauri kiegek

    Én leginkább a problémaközlés módjára gondoltam.
  6. Aithne

    Tauri kiegek

    Hát a nyitóposztot nehéz pl. másnak nevezni, már nem azért.
  7. Aithne

    Tauri kiegek

    Nem törölt tőled senki semmit. Még vissza is lapozam a threadet, nincs rejtett hsz-ed, a törlések logjában is csak egy random spam jellegű dolog van, amit valaki kb. két hete törölt ki. Chris mindig is hajlamos volt arra, hogy túl lelkesen ígérjen meg dolgokat, mások meg inkább nem is beszélgetnének userekkel, mert rohadt fájdalmas lesz egy idő után az a toxicitás, ami mondjuk akár innen is árad. A parasztvakítás sem tudom, hogy mennyire lenne produktív jelenlegi állapotunkban, főleg hogy nagyrészt a class spelleken dolgoztunk eddig (relatíve jó állapotban vannak, bár én még legalább 2-3 munkahétnyi melót látok benne, ha nem derül ki valami brutális bug), meg Chris/JayD core feature-ökön, a bg-k úgy állnak hogy páran tesztelgették őket, de még fixek nem nagyon voltak, és content az nincs, ergo nem is tudnánk nagyot kamuzni arról, hogy mi hogy áll, a class spellek pedig május vége óta "harminc százalékról" emelkedtek "nyolcvanöt százalékra" (kurva sok spell van Legionben az artifact perkek és honortalentek miatt, és ezek közül rengeteg hihetetlenül komplex, vagy researchigényes, vagy nagyon pöcsölős, időnként mindkettő), de ez is legalább három helyen ferdít, a "harminc százalékos" kezdeti állapot is jórészt utólag lett belőhető, azon kívül pedig nem is biztos, hogy teccett volna az embereknek egy ilyen trajectory (bár nagyon sokan vannak, akiknek egyszerűen semmi nem tetszik...) A changelog pedig legalább egyértelművé teszi, hogy egy nap legalább mennyi befektetett munkaóra van néhány fejlesztőtől (amit changelogon láttok, az nyilván alábecsüli, a google/logtúrás, a tesztelőkkel/egymással való kommunikáció, a fejlesztői eszközök, etc. nincsenek benne) , és hogy élünk, dolgozunk, ráadásul hatékonyan dolgozunk, és vonz is elég jelentős figyelmet a fix-áradat. A tesztelők próbálgatják ezt százalékokra átfordítani valahogy, de nagyon nehéz egyáltalán adminisztrálni is a bináris "ez a spell működik-e vagy nem" változatát, azt belevenni pedig, hogy mennyire nem működik, illetve mennyi munka lenne a kijavításával, kb. lehetetlen. Ja és időnként megtörténik, hogy egy komolyabb core változtatás visszafele elront dolgokat, szóval lehet megcsinálni még egyszer azt, amit már korábban megcsináltál, csak nem túl futureproof módon. És én személy szerint pont az ilyesmi miatt nem igazán szeretem a szarrá butított "százalékos" reprezentációt... Mert az valóban ha nem is hülyének, de minimálisan analfabétának nézi a usereket. És igen, tisztában vagyunk vele hogy szar a kommunikáció a userekkel. Viszont a kommunikáció az esetünkben kétoldalú, és én pl. nem kizárólag a mi hibánknak gondolom, hogy szar.
  8. Aithne

    Tauri kiegek

    Nem igazán kellett nekem ehhez semmit csinálnom, pár hónappal az után, hogy beszerveztek Chrisék, már többen voltak akik a számba adtak mindent, amit Avaren mondott, aki amúgy csak egy random player. De igen, kizárólag az én hibám, hogy nincs még Legion.
  9. Aithne

    Tauri kiegek

    Jelen voltam, de nem volt közöm hozzá, azon kívül, hogy röhögtem a kínlódáson.
  10. Aithne

    32-bit client

    No lol. https://worldofwarcraft.com/en-us/news/21788100/support-ending-for-world-of-warcraft-32-bit-client-this-summer
  11. Aithne

    Tauri kiegek

    May 21 20:15:41 <crawen> tarko kérlek vonulj ki ebből a beszélgetésből May 21 20:15:46 <crawen> wep damageből számolódik Mostantól Tomi vagyok. :] crawen mondta azt is, hogy bashre fog rakni téged, és lehet, hogy ő is rakott fel, de az biztos, hogy nem én, mert megvannak bashhez az IP-k, amikről felpakolták, és nekem nem volt soha az a szolgáltatóm. Mindenesetre nem esik jól, amikor felelősségre vonnak engem azért, amit mások mondtak.
  12. Aithne

    Tauri kiegek

    Elkezdtem visszaolvasgatni a chatlogban, és amit találtam a Deep Woundsról, az az volt, hogy Jun 05 09:35:17 <Aithne> top komment Jun 05 09:35:20 <Aithne> wut? Jun 05 09:35:34 <Aithne> ez miért weaponös akkor? Jun 05 09:36:50 <Chris> hmm Jun 05 09:36:54 <Chris> season soldiernek Jun 05 09:36:59 <Chris> hatnia kell deepwounds-ra Jun 05 09:37:00 <Chris> xDDDDDD Jun 05 09:37:22 <e> honnan veszed? Magyarán volt a Seasoned Soldier, ami azt csinálja, hogy növeli a dmg-edet twohanded weaponnel, és az ilyen aurákból (amiknek van egy fegyver feltétele és dmg-et növelnek) kétféle van, az egyik MINDEN sebzésedre hat, amíg a megfelelő típusú fegyó van nálad (wotlk-ban protpala/protwarri, mopban asszem rugónak van ilyenje), a másik meg kizárólag a weapon alapú sebzésekre. Gyors #wow log olvasgatással nem találtam más olyat, ahol én a deepwoundsot és a fegyvereket emlegettem volna együtt (a basht pedig deepwounds társalgásokban sehol), de ha valamit elfelejtettem, nyugodtan másold be a chatlogot ide.
  13. Aithne

    Tauri kiegek

    Még ha nem is lennének GDPR jellegű törvények, amik miatt iszonyatosan trükkös lenne pl. az account merge (arról nem is beszélve hogy az ilyen a usernek is kellemetlen), akkor sem lenne sem kivitelezhető, sem jó ötlet, de leírtam már miért. Nagyon, nagyon, NAGYON sok player nem akarná, hogy <insert tetszőlegesen kiválasztott húzónév a pszerver szférában> vezetői és GM-ei megjelenjenek és beleszólással rendelkezzenek a szerver működésébe, vagy hogy <insert tetszőleges kétszázfős piréz funszeró> miatt álljon a fejlesztés, illetve hogy azok a szarráaddolt/cash shopos/bugolt/akármilyen karik bármilyen módon befolyással legyenek a meglevő szerverekre. Rolexius "PvP fejlesztés" ötleteiből pedig úgy hallottam hogy elég sokan nem kértek a playerek közül, azt pedig, hogy egy újonc/fejlesztőjelölt hol akarja kezdeni a core működésének megtanulását, Chris szokta engedni hogy megválasszák. Rolex soha nem volt döntéshozói helyzetben, és tudomásom szerint szárnybontogatós fixeken/apróbb átírásokon kívül a kódhoz hozzájárulása nem volt. Nem lett "kiadva", "ráruházva" semmiféle felelősség a PvP "fejlesztésével" kapcsolatban (itt azért hadd jegyezzem meg, hogy elválik az, hogy "talál egy random typot valami spellscriptben és kijavítja" meg hogy "telerakja custom funszeró feature-ökkel a szervert", nem tudom, hogy ti melyikre gondoltok, amikor arra gondoltok, hogy "kiadták Rolexiusnak a PvP fejlesztést"), pusztán szeretett volna hozzájárulni, és Chris megengedte neki, hogy megpróbálja, illetve elég sokat segített neki fixekben és kisebb ötletek implementálásában.
  14. Aithne

    Tauri kiegek

    Igen, és Draenor a legnépszerűbb, mert ott a leggyorsabb fejlődni 35-ig. Nem igazán használtam szakszavakat amúgy abban, amit írtam, és tényleg hetekbe/hónapokba telik egy expansion alapjainak a lerakása. NEM a zónák okozzák a legnagyobb problémát az elején, hanem a teljes kliens-szerver kommunikáció (oké, ez valamennyire szakkifejezés, azt jelenti, hogy amikor te megnyomod mondjuk a W gombot, akkor a te kliensed - a megnyitott játék - közli a szerverrel, hogy te előre akarsz menni. Azt, hogy a kliens pontosan hogyan közli ezt a szerverrel, azt nekünk kell megpróbálni értelmezni, és Blizz nem könnyítette meg a dolgunkat általában. Aztán ha megértetted szerveroldalon, hogy oké, Jani most előre akar menni, akkor két dolgot kell csinálnod, előremozgatni Janit, és közölni a klienssel, hogy előremozgattad Janit. Viszont azt, hogy a kliens hogyan akarja, hogy elmondd neki, hogy Jani éppen mozog, szintén a pszerver fejlesztőnek kell kitalálnia, mert kizárólag egyféle helyes módja van, és ha elrontod, akkor ugrál/szaggat/túl lassú/crashel). Épp tegnap volt amúgy valami random player peteknek egy olyan bugja, amiről Chris tudta, hogy melyik Siege miatt bekerült fix okozta, és azt is nagyjából tudta, hogy hogyan kell kijavítani, viszont szerette volna letesztelni, hogy SoO-ban az adott helyen attól még működőképes marad-e. Kb. az egész napja arra ment el, hogy ne crasheljen a kliense attól, hogy 1. bemegy a raidbe 2. előhívja a petjét 3. csinál dolgokat a raidben, és mindemellett még lásson is dolgokat, miközben az instában van. Aztán a konkrét pet problémát ~10-15 perc alatt kijavította. Arról pedig, hogy miért nem kérünk segítséget más szerverektől, fejlesztői csapatoktól, etc... Jórészt azért, mert nincs ilyesmire lehetőség. Akik hozzáértő fejlesztői csapatok, és van működőképes szerverük, azok a saját szerverükkel vannak elfoglalva. Ha lenne egy elméleti fejlesztői csapat, akiknek összemérhető tapasztalatuk és igényeik vannak Chrisékkel (hint: ilyen nincs, Tauri kb. az egyik, ha nem a legrégebb óta változatlan csapat-maggal üzemelő szerver, és ők számítanak az egyik legtapasztaltabb fejlesztőgárdának), vagy akár csak feleannyira jók és alaposak, és van mértéktelen szabadidejük, még akkor sem lennének hajlandóak ellenszolgáltatás nélkül csak úgy ideülni és kódolgatni. Az ellenszolgáltatás vagy munka lehet, ami azt eredményezi, hogy kétszer annyi ember van, de kétszer annyi munka is, és ezért nem lesz gyorsabb semmi, vagy pénz, amire oké, mondhatod hogy tessék szórni, de a valóság az, hogy ahhoz elszórnivaló is kéne, vagy már meglevő kód, amivel leginkább közvetlen riválisokká válnának, nem pedig segítővé. Az ilyen bizalmi kérdéseket pedig egy olyan közegben kell elképzelni, ahol évente két botránya van random nagyobb szervereknek, és többször plágium, pénzügyi csalás, felhasználói adatokkal visszaélés és egyéb nyalánkságok voltak, miközben mindenki próbál minden lehetséges módon előnyt szerezni a többiekkel szemben. Aki nem, az párszázas peakes local communityvé válik elég gyorsan, kevés reménnyel a növekedésre. Volt már rá példa, hogy kisebb-nagyobb ügyekben megkerestek minket más szerverek, és volt olyan is, hogy mi kerestünk meg másokat, hogy tudnak-e valamit egy-egy dologról. Az Atlantissosokkal még mindig jóban vagyunk, az volt eddig messze a legnagyobb kooperáció ("Thanks Emtec" című commitok pl), de kisebb, teljesen ismeretlen szerverek üzemeltetőivel is váltottunk már a múltban pár szót, viszont az ilyenekkel is szintén jórészt lehetetlen lenne "összefonódni", mivel egyáltalán nem ugyanazok az igényeik/prioritásaik nekik meg nekünk. A nagyobb szerverekkel sem, akikre feltételezem, hogy te hivatkozol, de a kicsikkel sem. Aztán nehogy azt hidd, hogy egy tetszőleges szerver-coop az osztatlan népszerűségnek örvendene a playerek között. Ha nagyobb szerverrel társulnánk, akkor "selloutok" lennénk, feladnánk magunkat, becsicskulnánk, etc (jóformán az összes nagyobb szervernek volt már korábban botránya, amit szokás felemlegetni) a hozzád hasonló kommunikációs módokat választó playerek szerint, ha meg egy kisebbel, akkor "faszért töritek magatokat 100 random piréz funszeró playerért" lenne.
×
×
  • Create New...